Istoric Lidl România
Compania germană are o istorie internațională bogată, prima atestare a firmei având loc în anul 1930, atunci când a luat ființă Lidl & Schwarz. Primul magazin sub brandul Lidl a fost inagurat în anul 1973 în Ludwigshafen, Germania. În prezent, Lidl activează în peste 30 de țări și se mândrește cu clasarea între primii 10 comercianți de produse alimentare din lume.
Prin achiziția lanțului de magazine Plus din România, tranzacție încheiată în anul 2010, Lidl a făcut un pas important pentru intrarea pe piața românească. Cele aproximativ 100 de magazine Plus au fost rebrănduite și transformate în supermarketuri Lidl. Primul magazin Lidl din România a fost deschis la București, în cursul anului 2011. În doar șase ani, Lidl s-a dezvoltat masiv și a ajuns la magazinul cu numărul 200. În prezent, rețeaua națională Lidl este formată din peste 230 de magazine.
Lidl pune accentul pe oferirea celui mai bun raport calitate-preț în magazine situate aproape de clienți. Modelul dezvoltat de retailerul german este unic, acesta axându-se pe comercializarea produselor proprii. Peste 80% dintre produsele de pe rafturile magazinelor sunt produse marcă proprie, dezvoltate cu susținerea furnizorilor locali și internaționali. Raionul de fructe și legume, intitulat Piața Lidl, este aprovizionat zilnic cu produse proaspete, în timp ce la sectorul brutăriei sunt coapte produse de panificație și patiserie.
Oferta Lidl este actualizată săptămânal prin intermediul săptămânilor tematice. Astfel, clienții din România au ocazia pot achiziționa produse tradiționale grecești, americane, iberice, bavareze etc.
În completarea ofertei alimentare și a produselor non-alimentare, retailerul german a lansat în România, în anul 2016, serviciul Lidl Tour.